DECATHLON B33 EGYETEMI ÉS FŐISKOLAI KOSÁRLABDA BAJNOKSÁG 2013
A bajnokság célja:
az Egyetemi és Főiskolás 3x3 Kosárlabda bajnoki címének eldöntése
Részvételi és Játékjogosultság:
A bajnokságra minden olyan felsőoktatási intézmény nevezheti 4 főből álló csapatát, amelyek részt vesznek a Magyar Egyetemi - Főiskolás Kosárlabda Bajnokság (MEFOB) 2012/13 küzdelmeiben. A Bajnokságra minden, 1987. június 1-én és utána született, az intézménnyel hallgatói jogviszonyban álló női és férfi amatőr sportoló részt vehet. A jogosultság egyéb feltételeit a Versenykiírás tartalmazza.
Nevezési határidő:
2013. április 19. (A nevezés módjáról és menetéről a rövidesen tájékoztató kerül kiküldésre)
Nevezési díj:
A Bajnokságban való részvétel ingyenes.
Költségek:
A tornák megrendezésének költségei (beleértve a játékvezetői díjakat is) az MKOSZ-t és a Szervezőt terheli. A résztvevő csapatokat terheli a tornák helyszíneire történő utazás költsége, amihez az MKOSZ és a MEFS megállapodása alapján központilag arányos támogatási hozzájárulás a kerül kifizetésre a megállapodás szabályai szerint.
Lebonyolítás:
A bajnokság tornarendszerben kerül lebonyolításra, ahol tornánként maximum 20 csapat (12 férfi és 8 női) csapat vehet részt. Amennyiben valamelyik nemből kevesebb csapat nevez, mint a rendelkezésre álló kvóta, akkor a másik nemből elfogadásra kerülhet több csapat nevezése is, úgy, hogy az összesen benevezett csapatok száma maximum 20 lehet.
-
A bajnoki cím három tornán elért összesített eredmény alapján kerül meghatározásra oly módon, hogy az összesítésben az utolsó torna dupla szorzóval számít. Az egyes tornán elérhető csapatpontszám számításának alapja a FIBA által a 3x3planet.com-on adott ranglista ponttal.
Menetrend: Május 4. Budapest
Május 11. Szombathely
Május 26. Debrecen
- Egy játékos csak egy csapatban játszhat.
- Egy adott intézmény csapatának nem kötelező ugyanazon játékosokat nevezni az egyes tornákra.
Játékszabályok:
A mérkőzéseken a FIBA 3x3 hivatalos játékszabályait kell alkalmazni.
A Bajnokságot az MKOSZ írta ki, a Bajnokság szervezését MKOSZ megbízásából a Sport Division Kft. végzi a MEFS közreműködésével.
További információk rövidesen elérhetővé válnak az MKOSZ (www.hunbasket.hu), Sport Division Kft. (www.b33.hu) és MEFS (www.mefs.hu) honlapjain.
DECATHLON B33 TOUR 2013 Kosárlabda Fesztivál
A Torna mérkőzéseit az MKOSZ által meghatározott 3×3 kosárlabda mérkőzések az alábbi szabályai szerint kell játszani. A Nemzetközi Kosárlabda Játékszabályok 2010 előírásai érvényesek minden olyan játékhelyzetben, melyről az alábbi 3×3 szabályok külön nem rendelkeznek.
1. § A pálya és labda
A mérkőzést kosárlabda félpályán (15m x 11m) kell játszani, egy kosárra.
A félpályának szabályszerű méretekkel kell rendelkeznie, büntetővonallal (5,8 m), kétpontos vonallal (6,75 m) és a kosár alatt felfestett belemenés-mentes területet jelölő félkörrel.
Minden korcsoportban 6 labdamérettel kell játszani.
2. § Csapatok
Minden csapat négy (4) játékosból (3 játékos és 1 cserejátékos).
3. § A mérkőzés hivatalos személye
A mérkőzés hivatalos személyei: a játékvezető, és két (2) fős asztalszemélyzet (a jegyző és az időmérő).
A szervező a mérkőzésre két (2) játékvezetőt is előírhat.
4. § A mérkőzés kezdete
4.1 A csapatok egyszerre melegítenek.
4.2 Az első labdabirtoklás jogát pénzfeldobással kell eldönteni. A csapat, mely megnyeri a pénzfeldobást választhat, hogy a mérkőzést kezdő, vagy az esetleges hosszabbítást kezdő labdabirtoklást választja.
4.3 A mérkőzés nem kezdhető el, ha az egyik csapat kevesebb, mint három játékra kész játékossal jelenik meg a pályán.
5. § A kosár értéke
5.1 Minden, a kétpontos vonalon belülről szerzett kosár 1 pontot ér.
5.2 Minden, a kétpontos vonalon túlról szerzett kosár 2 pontot ér.
5.3 Minden sikeres büntetődobás 1 pontot ér.
6. § Játékidő / A mérkőzés győztese
6.1. A mérkőzés játékideje egyszer 10 perc. A mérkőzésórát holtlabda esetén és büntetődobások alatt meg kell állítani. Miután holtlabda után a labda átadása a másik csapat részére megtörtént (a labda a támadó csapat játékosának kezébe kerül), az órát el kell indítani.
6.2. Az a csapat, amelyik hamarabb szerez 21 vagy több pontot, megnyeri a mérkőzést akkor is, ha ez a hivatalos játékidő vége előtt következik be. Ez a rendelkezés kizárólag a rendes játékidőre érvényes, a hosszabbításban nem alkalmazható!
6.3. Ha a mérkőzés állása a rendes játékidő végén döntetlen, a mérkőzést hosszabbítással kell folytatni. A hosszabbítás kezdetekor a labdabirtoklást a mérkőzés kezdetekor védekező csapat kapja meg. A hosszabbítás előtt 1 perc szünetet kell tartani.
A hosszabbítás 1 perc időtartamú. Amennyiben az első hosszabbítás végén az eredmény döntetlen, egy második (végső) hosszabbítással folytatódik a mérkőzés, és az a csapat, mely először szerez 2 pontot, megnyeri a mérkőzést.
6.4. Az a csapat, amely a mérkőzés kiírt kezdési időpontjában nincs jelen a pályán három (3) játékra kész játékossal, a mérkőzést feladással veszíti el.
7. § Személyi hibák / Büntetődobások
7.1 Ha a csapat elkövette a hetedik (7) csapathibáját, akkor életbe lép a csapatra vonatkozó büntetőszabály.
7.2 A játékos kipontozódik, ha elkövette a negyedik (4.) hibáját.
7.3 A kétpontos vonalon belülről végrehajtott kosárra dobást végző játékos ellen elkövetett személyi hibáért 1 büntetődobást kell ítélni.
7.4 A kétpontos vonalon kívülről végrehajtott kosárra dobást végző játékos ellen elkövetett személyi hibáért 2 büntetődobást kell ítélni.
7.5 Ha a dobómozdulatát végző játékos ellen elkövetett személyi hibát követően a labda a kosárba jut, a kosár érvényes, és 1 büntetődobást kell ítélni.
7.6 Amikor egy csapat a büntetőszabály hatálya alatt van, a játékosaik által vétett minden további, nem kosárra dobó játékos ellen elkövetett hibáért egy (1) büntetődobást kell ítélni.
8. § Passzív játék
8.1 Szabálysértés, ha egy csapat nem kísérel meg kosarat szerezni.
8.2 Amennyiben a pálya fel van szerelve támadóidőt mérő készülékkel, a csapatnak 12 másodperce van, hogy kosárra dobást kíséreljen meg. A támadóidő akkor indul, mikor a labda a támadó csapat játékosának kezébe kerül (a labda holtidőt követő ellenfélnek történő átadását vagy sikeres mezőnykosarat követően).
9. § Hogyan játszanak a labdával
9.1. Minden sikeres mezőnykosarat, illetve utolsó büntetődobást követően:
A kosarat szerző csapat ellenfelének egy játékosa hozza játékba a labdát közvetlenül a kosár alól, a pályáról (nem az alapvonalon kívülről) úgy, hogy azt a 2 pontos vonalon kívülre vezeti vagy ott tartózkodó csapattársának passzolja.
Sikeres mezőnykosarat, illetve utolsó büntetődobást követően a védő csapat nem tehet kísérletet a labda megszerzésére a kosár alatti belemenés-mentes területen belül, miközben a támadó csapat a kosár alól megpróbálja a labdát a kétpontos területen túlra juttatni.
9.2. Minden sikertelen kosárra dobást, illetve sikertelen utolsó büntetődobást követően:
Ha a támadó csapat szerzi meg a lepattanót, akkor kosárra dobást kísérelhet meg anélkül, hogy a 2 pontos vonalon kívülre juttatná a labdát.
Ha a védő csapat szerzi meg a lepattanót, akkor a labdát labdavezetéssel vagy átadással a 2 pontos vonal mögé kell juttatnia.
9.3. Labdaszerzés esetén:
Amennyiben az a 2 pontos területen belül történik, akkor a labdát nem kell labdavezetéssel vagy átadással a 2 pontos területen kívülre juttatni.
9.4. A sikeres kosárszerzés kivételével minden holtlabdát követően a mérkőzést úgy kell folytatni, hogy a védő és támadó csapat egy játékosa átadja a labdát ellenfelének a kétpontos vonalon túl, a kosárral szemben.
9.5. A játékost a kétpontos vonalon kívül lévőnek kell tekinteni, ha mindkét lába a kétpontos vonalon túl érinti a talajt (nem érintheti a vonalat)
9.6. Feldobás-helyzet esetén a védőcsapat javára kell labdabirtoklást ítélni.
10. § Csere
Holtlabda esetén bármelyik csapat cserélhet.
A cserét a palánkkal szemben a félpályán kell elvégezni, és a becserélendő játékos nem léphet hamarabb a pályára, minthogy a lecserélt játékos elhagyná azt!
11. § Csapat terhére írt holtidő
Mindkét csapat egy-egy 30 másodperces holtidőre jogosult! A játékos akkor kérhet holtidőt, mikor a labda nincs játékban.
{gallery}1328{/gallery}